به گزارش روابط عمومی شرکت بسپار پی ایرانیان، سمینار تخصصی روانگرایی خاک شرکت بسپار پی ایرانیان در روز چهارشنبه مورخ 1401/06/23 ساعت 14:00 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران به صورت حضوری و مجازی با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان حوزه ژئوتکنیک ایران برگزار شد.

در آغاز سمینار مهندس روزبه صالح‌آبادی، مدیر عامل شرکت بسپار پی ایرانیان، با ایراد سخنرانی افتتاحیه به مسئولیت اجتماعی- حرفه‌ای شرکت‌های فعال در حوزه ژئوتکنیک ایران در خصوص برگزاری سمینارهای تخصصی با هدف اعتلای دانش و حرفه مهندسی ژئوتکنیک اشاره کرد.

در ادامه دکتر علی فاخر، عضو هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران، با محوریت تعریف علمی روانگرایی خاک و اثرات آن بر سازه‌ها، روانگرایی خاک در زلزله‌های پیشین ایران و جهان، انواع روانگرایی خاک و همچنین دسته‌بندی روش‌های بهسازی خاک‌های مستعد روانگرایی به ارائه آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی حوزه ژئوتکنیک پرداخت.

در نخستین ارائه تخصصی این سمینار، مهندس میلاد آقامولایی، کارشناس ارشد بخش طراحی بهسازی خاک شرکت بسپار پی ایرانیان، مبانی نظری و عملیاتی ارزیابی روانگرایی خاک به روش‌های تحلیلی و عددی را مورد موشکافی قرار داد. وی با اشاره به دست‌آوردهای تحقیقاتی واحد فنی- مهندسی شرکت بسپار پی ایرانیان به شرح روند طراحی بهسازی خاک‌های روانگرا با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه، همچنین نرم‌افزار اختصاصی شرکت بسپار پی ایرانیان که توسط مهندسان واحد فنی- مهندسی این شرکت برای پوشش نقصان‌های عملیاتی نرم‌افزارهای تجاری این حوزه برنامه‌نویسی شده است پرداخت.

در بخش دوم این سمینار، دکتر سجاد شاکری، سرپرست بخش طراحی بهسازی خاک شرکت بسپار پی ایرانیان، به ارائه تخصصی روش‌های بهسازی خاک‌های روانگرا با تکیه بر جزئیات نظری و اجرایی، همچنین مبانی طراحی، اجرا، کنترل و تضمین کیفیت پروژه‌های بهسازی خاک پرداخت. در این ارائه تخصصی، مبانی نظری، اجرایی، کنترل و تضمین کیفیت در قالب پروژه‌های اجراشده و در حال اجرای شرکت بسپار پی ایرانیان در هم آمیختند و تجربیات واحد فنی- مهندسی این شرکت به صورت چکیده در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفت.

در پایان در پنل تخصصی سمینار، آقایان مهندس روزبه صالح‌آبادی، دکتر علی فاخر و دکتر سجاد شاکری به ارائه پاسخ در خصوص پرسش‌های تخصصی مطرح‌شده توسط حاضران در سمینار (به صورت حضوری یا مجازی) پرداختند و بدین ترتیب سمینار تخصصی روانگرایی خاک شرکت بسپار پی ایرانیان در ساعت 18:00 به پایان رسید.

به گفته مسئولان برگزاری رویداد، گزارش تصویری و چندرسانه‌ای، همچنین فایل ارائه‌های تخصصی این سمینار از طریق وب‌سایت رسمی و رسانه‌های فضای مجازی شرکت بسپار پی ایرانیان در اختیار سایر علاقه‌مندان به موضوع روانگرایی خاک قرار خواهد گرفت.