زهکشی و آب‌بندی

زهکشی و آب‌بندی

کار در زیر تراز آب زیرزمینی چالشی بزرگ برای طبقات زیر سطح زمین است. به علت هزینه‌­های گزاف زهکشی آب زیرزمینی در طول بهره­‌برداری از این­گونه پروژه‌­ها، آب‌­بندی دیواره گود ضرورتی انکارناپذیر در پروژه­‌های مهم است. آب‌­بندی دیواره گود هزینه‌­های زهکشی آب­‌های زیرزمینی و عملیات زهکشی را به دوره ساخت پروژه محدود می­‌نماید.

زهکشی

کار در زیر تراز آب زیرزمینی چالشی بزرگ برای طبقات زیر سطح زمین است. به علت هزینه‌­های گزاف زهکشی آب زیرزمینی در طول بهره­‌برداری از این­گونه پروژه‌­ها، آب‌­بندی دیواره گود ضرورتی انکارناپذیر در پروژه­‌های مهم است. آب‌­بندی دیواره گود هزینه‌­های زهکشی آب­‌های زیرزمینی و عملیات زهکشی را به دوره ساخت پروژه محدود می­‌نماید. با ظهور محصولات ژئوسنتتیکی و ژئوممبرینی، پایایی روش‌­های آب­‌بندی به طور چشم­گیری افزایش یافته است. در کنار استفاده از مصالح استاندارد، انجام طراحی متناسب با شرایط پروژه و دقت در اجرا از الزامات اولیه برای تضمین عملکرد سیستم آب­‌بندی است.

زهکشی شامل کنترل و هدایت آب‌­های زیرسطحی به کمک پمپاژ و رساندن تراز آب زیرزمین به اعماق بیشتر در مجاورت گودبرداری می­‌شود. برای جلوگیری از تراوش آب‌­های زیرزمینی به داخل گود و تضمین پایداری دیواره و کف گود، می‌­توان پیش از آغاز عملیات اجرایی گودبرداری و پایدارسازی، تراز آب زیرزمینی را به روش­‌های مختلف مانند آبکشی چاه مرکزی و پمپاژ از سامپ پایین آورد. ساماندهی و انحراف مسیر قنات‌­های موجود در مجاورت گودبرداری از دیگر خدمات قابل ارائه به کارفرمایان محترم در این زمینه است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به مجموعه بسپار پی ایرانیان است.

02175961

نیاز به مشاوره دارید؟